úterý 25 duben 2017
  • Víte že...

    V naší obci je nejvýše položené čapí hnízdo v České republice?

  • Víte že...

    Grafitové doly byly otevřeny Schwarzenbergy roku 1812?

  • Víte že...

    Kostel Neposkvrněného početí Panny Marie, byl na místě dřevěné kaple z roku 1787 postaven v roce 1799?

  • Víte že...

    Obec založil Hirzo z Klinkerbergu roku 1268?

  • Víte že...

    V roce 1938, na základě „mnichovské dohody“ byla obec přičleněna k Německu?

Ad: Protesty občanů sílí: koridor odmítáme!

JIŘÍ ZIMOLA

HEJTMAN JIHOČESKÉHO KRAJE

Lipensko

alt

Reaguji na článek „Protesty občanů sílí: koridor odmítáme!“, který Českokrumlovský deník zveřejnil v úterý 3. dubna.

Píše se v něm, že informace o vymezení koridoru pro případnou stavbu Šumavské elektrické dráhy (ŠED) přišla jako blesk z čistého nebe před koncem loňského roku. S tím si dovoluji nesouhlasit. Zásady územního rozvoje jsou dokumentem, který se zpracovával několik let a při jehož přípravách mohly obce vznášet námitky a připomínky. A některé tak i činily.

Dále bych se chtěl důrazně ohradit proti tvrzení „obyvatel“ z Černé v Pošumaví, že je upřednostňována hrstka podnikatelů s přímou vazbou na kancelář hejtmana. Zajímalo by mne, o jakou přímou vazbu se jedná a kdo je kanceláří hejtmana míněn konkrétně v opačném případě je to ničím nepodložené tvrzení, které bylo bez dalšího vysvětlení zveřejněno a budu tudíž nucen žádat o uvedení věci na pravou míru.

Možná by bylo zajímavé, a věřím, že tak bude učiněno, podívat se na podnikatelské aktivity pana Vladimíra Cnoty, který je v článku několikrát citován. Opravdu mu jde jen o blaho obyvatel a místních podnikatelů? Nehájí jen své vlastní podnikatelské zájmy a záměry? Nezastupuje náhodou zájmy někoho jiného?

Ke zpochybňovanému březnovému jednání ohledně ŠED na krajském úřadě chci dodat, že mě mrzí shazování snahy zástupců kraje a krajského úřadu o nalezení dohody a vysvětlení situace zástupcům obcí. Na jednání bylo dohodnuto, že krajský úřad zadá zpracování územní studie, která prověří upřesnění, případně úpravu koridoru ŠED v konkrétních místech tak, aby se přiblížila potřebám a požadavkům obcí, podnikatelů a občanů.

Někteří starostové na závěr jednání navíc vyzdvihli přednosti ŠED a apelovali na nalezení takového kompromisu, který bude pro všechny přítomné akceptovatelný a zachová hlavní smysl a účel navrhované trati vlakotramvaje.

Jihočeský kraj do svých Zásad územního rozvoje zahrnul koridor pro vybudování trati Šumavských elektrických drah také proto, že se jedná o ekologický způsob dopravy, který by propojil lokality na břehu Lipna a umožnit snadný přístup turistům z ubytovacích kapacit.

Zároveň by tento způsob dopravy mohl být také přínosem pro místní obyvatele, protože zlepší dopravní obslužnost v této lokalitě. Pokud bychom teď rezignovali na vymezení území pro případnou stavbu ŠED, můžeme za pár let naopak řešit protesty občanů proti neúměrně vzrůstající automobilové dopravě především v turisticky atraktivních lokalitách. Navržená dráha by ale automobilovou dopravu, která má na životní prostředí podstatně větší negativní vliv, mohla na Lipensku v turistické sezóně výrazně snížit.

Avizovaného projednání problému dne 21. dubna se rád zúčastním. Věřím, že bude přínosnější pro nalezení kompromisu, než vyměňování si názorů přes stránky novin. Jsem přesvědčen, že se ukáže, že většina obcí na Lipensku, obyvatel i podnikatelů tento ekologický způsob dopravy nakonec podpoří.

Českokrumlovský deník: Pátek, 6. Duben 2012, Strana 8